مشاور مطبوعات


مشاور رسانه ای

moshaver مشاور مطبوعات

امروزه جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخصه های اقتصادی بر معیار آموزش و اطلاع رسانی و در حقیقت عنصر دانایی اجتماعی تاکید کند.در چنین جامعه ای، رسانه ها به ویژه مطبوعات با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، نقش بسزایی در بالا بردن آگاهی های گوناگون و ضروری به عهده می گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می کنند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نیل به توسعه و خلق جوامع مدرن و کارآمد، بدون استفاده از رسانه های همگانی غیرممکن خواهد بود؛چرا که توسعه فرآیندی است جامع و پویا که با گذر زمان، جهت گیری ها و استراتژی های آن دستخوش تحول گردیده و باید دایما با تغییرات جامعه و نیازهای آن هماهنگ شود .
توسعه، به آموزش و آگاه سازی و آماده کردن افکار عمومی برای بهره برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد. در این میان نقش رسانه ها (به ویژه مطبوعات) به عنوان یکی از پارامترهای مهم توسعه فرهنگی و اقتصادی آشکار می شود و به توسعه همه جانبه کمک می کند .در برخی جوامع به صورت آگاهانه از رسانه ها سود می جویند و روز به روز بر بهبود وضعیت فرهنگی و توسعه جامعه خود می افزایند و در برخی دیگر ناآگاهانه از رسانه های جمعی استفاده می شود . این در حالی است که بکارگیری نا آگاهانه ابزار رسانه ممکن است منشا ایجاد فرهنگ نامناسب از قبیل کار فردی به جای کار گروهی، واردات به جای صادرات ، فرهنگ وناهنجارهای بیگانه شود .

بیان دیدگاه